لکه روغن روی فرش با چی پاک میشه؟ 3 روش آسان و فوری

لکه روغن روی فرش با چی پاک میشه؟

لکه روغن روی فرش با چی پاک میشه؟ لکه روغن یکی از مایعاتی است که اگر روی فرش بریزد پاک کردن آن روش هایی دارد که با انجام دادن آن لکه روی فرش باقی نمی ماند.

اگر شما هم درگیر پاک کردن لکه روغن از روی فرش هستید جای درستی آمده اید ما در این مقاله قصد داریم روش های پاک کردن لکه روغن از روی فرش را آموزش دهیم.

هنگام از بین بردن لکه های روغن و چربی از روی فرش به دلیل چسبندگی آنها باید از تکنیک های خاصی استفاده شود و هر چه مدت زمان کمتری از ایجاد لکه بگذرد پاک کردن آن آسان تر و قبل از پخش شدن این لکه ها به قسمت های دیگر فرش است. باید در اسرع وقت تمیز شود.

لکه روغن روی فرش با چی پاک میشه؟

 

پاک کردن لکه های چربی از روی فرش با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مفیدترین مواد برای از بین بردن لکه های چربی و روغن از روی فرش است. حتی اگر مدت زیادی است که لکه روغن روی فرش شما مانده است، می توانید با استفاده از کمی جوش شیرین آن را از روی فرش پاک کنید.

روش از بین بردن لکه های چربی با جوش شیرین به این صورت است که ابتدا روغن خشک شده یا چربی را با قاشق از روی فرش بشویید و مراقب باشید به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

سپس مقداری آب را با صابون یا مایع ظرفشویی مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید، همچنین می توانید مقداری الکل نیز به محلول اضافه کنید تا اثر پاک کنندگی آن افزایش یابد.

ادامه مطلب  پرداخت فرش دستباف در تهران | 09197026191

سپس مقداری جوش شیرین روی لکه بریزید، جوش شیرین را برای چند دقیقه روی لکه بگذارید، سپس با مسواک یا پارچه نخی لکه را بشویید.

هنگامی که لکه به طور کامل از بین رفت، می توانید آن را با قرار دادن یک تابه یا کاسه زیر فرش بشویید و بگذارید فرش کاملا خشک شود.

لکه های روغن را با نمک یا نشاسته پاک کنید

اگر در خانه جوش شیرین ندارید، می توانید به جای جوش شیرین از نشاسته یا حتی نمک استفاده کنید و لکه های روغن و چربی را از روی فرش خود پاک کنید.

هر سه ماده پاک کننده های بسیار قوی در برابر لکه های روغنی هستند و با استفاده از آنها می توانید به راحتی روغن و چربی خشک شده را از روی فرش، موکت یا حتی مبل پاک کنید.

چندین حلال مفید دیگر برای از بین بردن لکه های چربی از روی فرش

لکه روغن روی فرش با چی پاک میشه؟ 2

خمیر اصلاحی

با قابلیت پاک کردن لکه های چرب حاصل از روغن غذا، لوازم آرایش یا واکس روی فرش

پراکسید هیدروژن

مخلوطی از یک لیتر آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن با برس روی محل لکه دار فرش بمالید و پس از از بین بردن لکه بلافاصله فرش را با آب گرم بشویید.

صابون و سرکه

ابتدا با چاقو تا حد امکان چربی را از روی فرش پاک کنید، سپس پارچه آغشته به سرکه را روی لکه بمالید و سپس فرش را با صابون بشویید.

آمونیاک

مخلوطی از 50 میلی لیتر آمونیاک و 200 میلی لیتر آب داغ را با برس روی لکه بمالید و سپس بلافاصله فرش را آبکشی کنید تا آمونیاک باقی مانده در فرش باعث پوسیدگی آن نشود.

ادامه مطلب  قیمت فرش کاشان طرح ماهی [15+ چشم نواز خاص!]

الکل

ابتدا باقیمانده چربی را بردارید و الکل را روی لکه بریزید سپس محل مورد نظر را با دقت با آب بشویید.

و آخرین راه حل استفاده از صابون چوب در صورت عدم موفقیت مراحل ذکر شده است.لکه را به مدت 10 دقیقه در صابون چوب خیس کنید و سپس طبق معمول آبکشی نمایید.

رای ها
امتیازدهی به مقاله
هزینه دوره آموزش قالیبافی 900 هزارتومن

فقط امروز با تخفیف 399 هزارتومن

پکیج کامل لوازم قالی بافی شامل کلیه لوازم قالی بافی

دارقالی، نخ و نقشه کامپیوتری تابلوفرش، نخ چله، پودضخیم، پود نازک، دفه، سیخ پودکشی، قلاب، هاف، تسمه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا
Open chat
سوالی درباره پکیج آموزش دارید بپرسید؟
سلام
اگر در مورد پکیج های آموزشی سوالی دارید بپرسید؟ در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد