تبدیل عکس به تابلو فرش | تبدیل عکس نخ و نقشه کدبندی تابلو فرش

تبدیل عکس به نخ و نقشه

اگر شما هم بدنبال تبدیل عکس به نخ و نقشه و یا تابلو فرش هستید و نمی دانید از کجا باید عکس رو به تابلو فرش تبدیل کنید باید بهتون بگم که جای درستی آمده اید.

چون تو این مقاله قراره مراحل تبدیل عکس به نخ و نقشه و همچنین هزینه تبدیل عکس به تابلو فرش را 0 تا 100 با هم بررسی کنیم. اگر شما هم بدنبال تبدیل عکس به فرش هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

تبدیل عکس به نخ و نقشه چیست؟

برای اینکه بتوانید یک عکس را به تابلو فرش دستبافت تبدیل کنید در ابتدا نیاز است که عکس مورد نظر با کمک نرم افزار طراحی مانند فتوشاپ و نرم افزار های مخصوص طراحی فرش طراحی و نقشه بافت و کاتالوگ رنگ برای عکس بدست آید.

تبدیل عکس شخصی به تابلو فرش

سپس نخ های بافت فرش بر اساس کاتالوگ رنگ رنگرزی می شوند و نخ ونقشه عکس مورد نظر برای بافت آماده می شود. به این پروسه تبدیل عکس به نخ و نقشه گفته می شود.

چرا باید عکس را به نخ و نقشه تبدیل کنیم؟

برای اینکه بتوانید عکس عزیزان و یا دوستان خود را ببافید و هدیه دهید حتما نیاز است که عکس مورد نظر شما تبدیل به نقشه فرش شود تا بتوانید با نخ و نقشه موجود عکس مورد نظر را به تابلو فرش دستبافت نفیس تبدیل کنید.

چگونه باید عکس را به نخ و نقشه تبدیل کنیم؟

برای اینکه بتوانید عکس شخصی خود را به نخ و نقشه تبدیل کنید باید عکس مورد نظر را به یک تیم تولید نخ و نقشه های کامپیوتری بسپارید تا به صورت حرفه ای و با کیفیت عکس شما را به نخ و نقشه قابل بافت مبدل کنند.

ادامه مطلب  آشنایی با هنر اصیل ایرانی فرش دستبافت

نرم افزار طراحی فرش طوبی

مراحلی که برای تبدیل عکس به نخ و نقشه انجام می شود شامل:

  • ارائه عکس با کیفیت از طرف مشتری
  • طراحی و رتوش عکس با نرم افزار فتوشاپ
  • طراحی عکس با نرم افزار های مخصوص طراحی فرش
  • تولید نقشه برای بافت
  • ارائه کاتالوگ رنگ برای رنگرزی
  • آماده کرده مواد اولیه نخ برای رنگرزی
  • رنگرزی نخ ها براساس کاتولوگ
  • توپ کردن نخ ها و آماده سازی پک نخ و نقشه
    تمامی مراحل بالا باید طی شود تا عکس شما تبدیل به نخ و نقشه شده و آماده بافت شود.

برای بافت عکس شخصی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  • پک نخ و نقشه آماده بافت
  • پود ضخیم و نازک
  • نخ چله
  • دارقالی
  • ست ابزار بافت

چرا هزینه تبدیل عکس به تابلو فرش ماشینی با دستبافت متفاوت است؟

شما اگر در نظر دارید که یک هدیه بیاد ماندنی و خاص به یک عزیزی هدیه دهید و آن کادو با ارزش باشد ما تابلو فرش دستبافت را پیشنهاد میکنیم با اینکه هزینه خیلی بالاتری نسبت به تابلو فرش ماشینی را داراست ولی بسیار با ارزش و نفیس است.

تبدیل عکس به تابلو فرش

اما تفاوت قیمتی در چیست؟

تبدیل عکس به تابلو فرش بصورت ماشینی از نخ پلی استر و پلاستیک استفاده می شود و همچنین تعداد رنگ های محدودی دارد و آن کیفیت مد نظر را دارا نیست و به همین دلیل از قیمت پایینی را برخوردار است.

اما تبدیل عکس به تابلو فرش دستباف توسط بافنده و با نخ های درجه یک مرینوس و ابریشم طبیعی بافته می شود و دارای ارزش بسیار زیادی است و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تعداد رنگ های بیشتری دارد و تمامی جزئیات تصویر به وضوح در تابلو فرش دیده می شود.

ادامه مطلب  مدت زمان بافت تابلو فرش چقدر است؟ + 8 راهکار بافت سریع تابلو فرش

تبدیل عکس به نخ و نقشه کامپیوتری

در نتیجه اگر به دنبال هدیه بسیار خاص و با ارزش هستید و همچنین توانایی هزینه کردن را دارید تبدیل عکس به تابلو فرش دستباف میتوانید بهترین و خاص ترین گزینه باشد.

آیا خودمان با تهیه ابزار قالی بافی و نخ و نقشه میتوانیم بافت فرش را انجام دهیم؟

بله اگر نقشه خوانی کامپیوتری تابلو فرش و همچنین بافت گره ترکی را بلد باشید به راحتی خودتون میتوانید شروع به بافت کنید.

برای بافت چهره شخصی نیاز به مهارت خاصی است؟

اگر نقشه به صورت سنتی باشد که الان دیگر نقشه های سنتی رو به منسوخ شدن است و جای خودش را به نخ و نقشه های کامپیوتری داده شده است و هر بافنده ای که توانایی بافت گره و نقشه خوانی کامپیوتری را بلد باشد میتواند شروع به بافت کند.

من بافنده نیستم ولی علاقه زیادی به بافت طرح شخصی خود دارم باید چیکار کنم؟

اگر حتی قالی بافی بلد نباشید به راحتی و فقط با دیدن ویدئوهای آموزش رایگان 0 تا 100 فرش بافی سایت هنرکده محمدی را از اینجا تماشا کنید. و در کمتر از یک هفته قالی بافی را آموزش ببینید و مانند یک بافنده حرفه ای شروع به بافت طرح شخصی خود کنید.

جنس نخ رنگرزی شده برای طرح شخصی از چیست؟

جنس نخ تهیه شده برای بافت تابلو فرش شخصی مرینوس درجه یک و در صورت امکان ابریشم طبیعی نیز در تابلو فرش شخصی به کار گرفته می شود.

نخ مرینوس رنگی

تعداد رنگ عکس شخصی چقدر است؟

تعداد رنگ تبدیل عکس به نخ و نقشه بعد از طراحی با نرم افزار های مختلف مشخص می شود و بستگی به نوع عکس و المان های به کار رفته در عکس تعداد رنگ متفاوت است.

ادامه مطلب  برای فروش فرش دستباف به کجا مراجعه کنیم

blank

هزینه تبدیل عکس به نخ و نقشه چقدر است؟

هزینه تبدیل عکس شخصی به نخ و نقشه بسته به اندازه تصویر و رنگی و سیاه و سفید بودن عکس و همچنین تعداد المان های موجود در عکس متفاوت است برای استعلام قیمت میتوانید عکس شخصی خود را به شماره زیر واتساپ و استعلام قیمت کنید.

استعلام قیمت

کلام آخر

خیلی ممنونیم که تا اینجا مقاله با ما همراه بودید امیدوارم که براتون مفید بوده باشه و بهره لازم رو برده باشید در این مقاله سعی کردیم به تمام سوالات شما پیرامون تبدیل عکس شخصی به نخ و نقشه رو پوشش دهیم.

تبدیل عکس به تابلو فرش دستباف یکی از ارزشمنترین هدایایی است که میتوانید به عزیزان خود هدیه دهید و اصلا قابل قیاس با تبدیل عکس به تابلو فرش ماشینی نیست از لحاظ کیفیت و جنس نخ به کار رفته شده و نه از لحاظ قیمت.

تبدیل عکس به نخ و نقشه و همچنین تابلو فرش دستباف هزینه های زیادی دارد لطفا قبل از سفارش حتما به نکته توجه کنید چون برای این هدیه ارزشمند باید میلیونی خرج کنید.

شما هم اگر تجربه در این تبدیل عکس به نخ و نقشه دارید خوشحال می شویم با ما و دیگر هنرجوهای عزیز به اشتراک بگذارید. اگر سوالی و جای ابهامی است میتوانید زیر همین مقاله برای ما بنویسید.

 

4 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
هزینه دوره آموزش قالیبافی 900 هزارتومن

فقط امروز با تخفیف 399 هزارتومن

پکیج کامل لوازم قالی بافی شامل کلیه لوازم قالی بافی

دارقالی، نخ و نقشه کامپیوتری تابلوفرش، نخ چله، پودضخیم، پود نازک، دفه، سیخ پودکشی، قلاب، هاف، تسمه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکرول به بالا
Open chat
سوالی درباره پکیج آموزش دارید بپرسید؟
سلام
آنلاین هستیم اگر در مورد تبدیل عکس به نخ و نقشه و تابلو فرش سوالی دارید بپرسید؟