مدت زمان بافت تابلو فرش چقدر است؟ + 8 راهکار بافت سریع تابلو فرش

مدت زمان بافت فرش دستباف چقدر است؟

یکی از سوال هایی که اغلب هنرجوهای فرشی که می‌خواهند بافت تابلو فرش را آموزش ببینند اینکه مدت زمان بافت تابلو فرش چقدره؟؟
چقدر طول میکشد تا یک تابلو فرش را ببافیم؟
زمان لازم برای بافت تابلو فرش چقدر است؟
راهکارهای افزایش سرعت بافت و کاهش مدت زمان بافت فرش چقدر است؟

ولی پاسخ به  این سوال‌ها خیلی هم آسون نیست بدلیل اینکه این سوال‌ها خیلی کلی هستش چون بستگی به خیلی از فاکتورها داره و مدت زمان بافت فرش میتونه بر اساس فاکتورهای مختلف، زمان متغییری داشته باشه.

خب الان میخواهیم فاکتورهای مهمی که در مدت زمان بافت فرش تاثیر دارند را به اختصار و مفصل توضیح بدیم.

اندازه ی تابلو فرش و یا قالی

یکی از فاکتورهای اصلی برای اینکه بشه مدت زمان اتمام قالی رو تخمین زد اندازه تابلو فرشی است که میخواهیم ببافیم و همانطور که مشخصه هر چقدر تابلو فرش ما اندازه بزرگتری داشته باشه زمان بیشتری را باید صرف تمام کردن آن کنیم ولی برعکس آن نیز صادقه یعنی هر چقدر اندازه قالی ما کوچیک باشه زودتر به اتمام میرسه البته باز هم جلوتر خواهیم گفت که برای اندازه‌های مختلف هم چگونه باید زمان تعیین کنیم و در زمان مشخص به اتمام برسونیم.

ابعاد فرش دستباف

البته برای تازه کارها و هنرجوهایی که میخواهند تازه قالی بافی رو آموزش ببینند پیشنهاد میکنیم از طرح‌های کوچیک استفاده کنن. اگر میخواهید بدانید چرا بهتون پیشنهاد میکنیم مقاله چرا باید از نقشه تابلو فرش کوچک برای شروع قالی بافی استفاده کنیم؟ را مطالعه کنید که مفصل با تمام جزئیات دلایلش توضیح داده شده است.

تعداد رنگ نخ و نقشه کامپیوتری تابلو فرش

از فاکتورهای اصلی مدت زمان بافت تابلو فرش تعداد نخ‌های آن نقشه است که چه تعداد نخ در آن نقشه قالی استفاده شده است. معمولا تعداد نخ در نقشه‌های سنتی خیلی کمتر از نقشه‌های کامپیوتری تابلو فرش هستش و به راحتی هم میشه تعداد نخ‌‌ها رو کنترل و راحت بافت ولی اگر نقشه انتخابی شما از نوع نقشه کامپیوتری و یا کدبندی است مخصوصا هم اگر طرح انتخابیتون طرح‌های فرانسوی و اروپایی و یا منظره و گل باشه که تعداد رنگ بالای 100 رنگ رو دارن.

فرش دستباف تبریز

خب تعداد رنگ چه ربطی به مدت زمان بافت داره؟ خب مسلما هر چه تعداد رنگ تابلو فرش ما بیشتر باشه داخل هر رج از قالی تعداد رنگ بیشتری استفاده میشه و همین تعویض سریع و متعدد رنگ در هر رج از قالی از ما زمان میگیره و باعث میشه بیشتر زمان ما صرف عوض کردن مداوم رنگ‌ها داخل هر رجی بشه.

در نتیجه هر چه تعداد رنگ تابلو فرش ما پایین تر باشه سریع تر می‌تونیم اون تابلو فرش رو به اتمام برسونیم.

جنس نخ تابلو فرش

بستگی به جنس نخ تابلو فرش ما میتونه در تندی و یا کندی زمان بافت تابلو فرش تاثیر بذاره. این فاکتور رو بیشتر افرادی درک میکنن که تجربه بافت داشته باشند و با انواع جنس نخ تابلو فرش کار کرده باشند. معمولا جنس نخ تابلو فرش‌ها از نوع نخ مرینوس و ابریشم هستند و البته بعضی از شرکت‌ها از جنس نخ کره و چهار لا هم استفاده میکنن

نخ مرینوس

بافت گره با جنس نخ مرینوس بسیار آسان هست و میتوان راحت عمل بافت رو انجام داد ولی وقتی جنس نخ از ابریشم باشه قضیه یخورده فرق میکنه و بافت رو یک مقدار سخت‌تر میکنه به دلیل اینکه نخ ابریشم مقاومتش نسبت به مرینوس بیشتره همچنین نسبت به مرینوس نازکتره و هم چنین حالت لیزی هم داره که اگر قلاب بافت شما کند باشه هنگام بریدن ابریشم دچار مشکل میشید و ممکنه اگر قلاب شما نبرید گره شکافته بشه و باید دوباره از اول گره رو بزنید.

ادامه مطلب  چگونه یک کارگاه قالی بافی راه اندازی کنیم

با اینکه فاکتور کوچیکی به نظر میرسه ولی تو مدت زمان بافت قالی تاثیر‌گذاره.

رجشمار تابلو فرش

ما در مقاله سیه بندی دار قالی درباره رجشمار توضیح دادیم ولی اینجا هم برای هنرجوهایی که هنوز با اصطلاح رجشمار آشنا نیستن توضیح کوتاهی میدهیم

رجشمار در اصل یک واحد که ریزی و درشت فرش رو تعیین میکنه یعنی هر چقدر  قالی ما گره‌های درشتری داشته باشه رجشمار پایین‌تری داره و ارزش کمتری هم داره و هر چقدر قالی ما رجشمار بالاتری داشته باشه با ارزشتره و گره‌های ریزی در اون استفاده شده.

رجشمار در قالی باقی

خب اما چه تاثیری در مدت زمان بافت فرش داره. بزارید با یه مثال این فاکتور رو توضیح بدیم شما فرض کنید قراره دو فرش 6 متری رو برای مشتری ببافید اما مشتری یکی از 6 متری‌ها رو با رجشمار 30 (درشت بافی) و یکی دیگه از 6 متری‌ها رو با رجشمار 60 (ریزبافی) سفارش میده.

در اصل هر دو اندازه یکسانی دارن و هر دو اونها 6 متری هستن ولی در نظر بگیرید که یکی از آنها با نخ درشت مانند پشم بافته میشه که بر فرض مثال هر 50 رج که با نخ پشم فرش بافته میشه ارتفاع اون 10 سانت میشه ولی اگر همین 50 رج رو بخواهیم با رجشمار 60 و با نخ مرینوس و یا ابریشم ببافیم ارتفاع اون میشه 4 سانت.

پس بر همین اساس رجشمار هم نقش مهمی در زمان بافت فرش داره. مدت زمان بافت فرش دستباف ابریشم و یا مرینوس که رجشمار بالایی نسبت به نخ پشم و رجشمار بالا دارند بیشتره زمان زیادی برای اتمام نیاز دارد.

مهارت و سرعت بافنده

یکی از مهم ترین فاکتورها که بشدت در مدت زمان بافت قالی تاثیر داره سرعت بافنده است هر چقدر سرعت بافنده بالاتر بشه تعداد رج های بیشتری بافته میشه و به شدت سرعت اتمام فرش کم میشه.

البته افرادی که قالی بافی رو بعنوان تفریح خودشون در نظر میگیرن کمتر به این فاکتور هم توجه میکنن و زیاد برایشان مهم نیست اما برای بافنده‌های که شغل آنها بافت قالی هستش این فاکتور بسیار مهمه و خیلی تلاش میکنن که این فاکتور رو بتونن تقویت کنن و سرعت خودشون رو در بافت قالی بالا ببرند.

آموزش بافت گره ترکی

بیشتر گله‌مندی‌های افرادی که تازه شروع به بافت قالی میکنن که بافندگی سودی نداره و مدت زمان زیادی از وقت خودمون رو صرف بافتن قالی میکنیم ولی سود آنچنانی نداره دقیقا از همین فاکتور سرچشمه میگیره

با یک مثال براتون توضیح میدهیم نخ و نقشه یک تابلو فرش به اندازه 400*500 گره به دو بافنده‌ای که یکی از بافنده های فرش سال هاست که بافندگی میکنه و یکی دیگه از بافنده‌ها تازه شروع به بافت قالی کرده است و سود حاصل از بافت این قالی 3 میلیون است.

زمان لازمی که بافنده اول برای بافت این تابلو فرش با این اندازه نیاز داره یک ماهه یعنی میتونه در مدت یک ماه تابلو فرشی به اندازه 400*500 گره رو به اتمام برسونه.

ولی بافنده دوم که تازه کار بافندگی فرش رو شروع کرده به مدت 4 ماه تابلو فرشی به اندازه 400*500 گره رو به اتمام میرسونه

ادامه مطلب  تبدیل عکس به تابلو فرش | تبدیل عکس نخ و نقشه کدبندی تابلو فرش

در نتیجه اینکه بافنده اولی یک ماهه 3 میلیون سود میکنه و راضی هم است از کار بافندگی فرش

ولی بافنده دومی 4 ماه طول کشید تا تابلو فرش رو تموم کنه به عبارتی ماهی براش میوفته 750 هزار تومن و گله داره که قالی بافی کم سود داره در حالی که خود بافنده مقصر و  مهارت و سرعت کافی در بافت رو نداره.

تعداد بافنده

این فاکتور مشخصه و نیاز به توضیح زیادی نیست فقط یک مثال کوتاه میزنیم که متوجه تاثیر این فاکتور هم شوید.

یک تابلو فرش 6 متری هم میشود یک نفره بافت هم دو و هم سه نفره هر چه تعداد بافنده‌ها بالا بره بافت سریع تر انجام میشه و مدت زمان بافت هم به مراتب پایین تر میاد.

blank

البته این فاکتور مختص تابلوفرش‌های با ابعاد بالای یک متر هستش که دو نفر یا بیشتر بسته به اندازه فرش میتواننن همزمان بافت فرش رو انجام بدهند. در تابلو فرش های کوچک هم امکان پذیر هست ولی بصورت همزمان نمی‌شود بافنده‌ها عمل بافت رو انجام دهند ولی میتوانند به صورت شیفتی و نوبتی عمل بافت رو انجام دهند و مدت زمان اتمام قالی را افزایش دهند.

تعداد رج هایی که در روز باید بافته شود

این فاکتور هم جزء یکی از مهمترین فاکتورها به حساب می‌آید که فقط بافنده های حرفه ای و افرادی که شغل آنها بافندگی فرش هست به آن توجه می‌کنند و هنرجوهایی که به تازگی بافندگی رو آموزش دیده‌اند و یا بافندگی رو بعنوان تفریح خود انتخاب کرده‌اند کمتر مشاهده می‌شود که به این فاکتور توجه کنند.

اما این فاکتور بشدت فاکتور ویژه‌ای در تعیین مدت زمان بافت فرش بشمار می‌رود چون با توجه به همین فاکتور زمان دقیق اتمام قالی مشخص می شود.

بافنده های حرفه ای که قالی بافی شغل آنهاست حتی بعضا شخص اول آنهاست و منبع درآمد اصلی آنها بشمار می‌رود برای هر روز خود زمانی را برای شروع قالی بافی و زمانی را برای اتمام در نظر می‌گیرند همچنین در هر روز باید تعداد رج مشخصی را به اتمام برساند و تا وقتی که به آن تعداد رج تعیین شده در روز نرسند بافت را ادامه می‌دهند و در روزها تعداد رج مشخصی را کار می کنند و کاملا می‌توانند زمان اتمام فرش را تخمین بزنن و در موعد مقرر نیز قالی به اتمام می‌رسد.

اما باز بافنده های تازه کار ( امان از دست این بافنده های تازه کار 😂 ) این نوع بافنده ها تعداد رج و زمان مشخصی را در روز برای بافت تعیین نمی‌کنند و بستگی به مود اون روزشون قالی بافی میکنن مثلا یک روز از ساعت 11 تا 12 قالی بافی میکنن یک روز از ساعت 14 تا 16 و یا اینکه تعدا رج هایی که در هر روز هفته میزنن با هم متفاوت است در یک روز 3 رج کار میکنن و در روز دیگه 10 رج و روند بافتشون نظم خاصی نداره و هیچ وقت نمی‌توانند زمان دقیقی برای اتمام فرششون اعلام کنند.

راهکارهایی برای کاهش مدت زمان بافت تابلو فرش

به فاکتورهای گفته شده اگر عمل کنید قطعا سرعت بافت شما به طرز عجیبی بالا میره ولی بیشتر از همه شما باید به دو فاکتور مهم مهارت و سرعت و تعداد رج هایی که باید در روز بافته شود توجه کنید شاهد افزایش سرعت خود خواهید شد و تاثیر بسزایی در کمتر شدن زمان بافت برای شما خواهد داشت.

ادامه مطلب  آشنایی با هنر اصیل ایرانی فرش دستبافت

برای فاکتور اول مهارت و سرعت بهتون پیشنهاد میشه که تمرین کنید و در کنار تمرین قطعا باید صبر صبر صبر داشته باشید همه چیز با تمرین و صبر امکان پذیره

مدت زمان بافت فرش دستباف چقدر است؟

هیچ کدام از این بافنده های حرفه ای مادرزاد بافنده به دنیا نیامدند و با یادگیری و تمرین به این مرحله رسیدن، پس شما هم میتونید یکی از راههایی که خیلی تاثیر داره سرعت شما در بافت بالا بره مشخص کردن زمان هستش.

هر رجی که شروع به بافت میکنید در کنارش زمان رو ثبت کنید و ببینید بعد از تمام شدن یک رج کامل چقدر از شما زمان گرفته می‌شود و سعی کنید در رج های بعدی رکورد زمان قبلی خودتون رو بشکنید و زودتر بافت رج رو انجام دهید به مرور اینکار را انجام دهید خودتان شاهد تغییر شگفت‌آور سرعت بافت خواهید شد.

توصیه میکنم برای یک روز هم که شده اینکار را انجام بدید و تایم هر رجی که میبافین رو ثبت کنید پایان اون روز زمان ها رو با هم مقایسه کنید و ببینید نتیجه به چه صورت است و نتیجه زیر همین پست برامون بنویسید.

برای دومین فاکتور مهم که گفتیم یعنی تعداد رج مشخص در روز هم میتونید این تمرین رو انجام بدید بعنوان مثال یک هفته تعیین کنید که در هر روز باید 5 رج از قالی‌رو ببافم و خودتون رو مجاب کنید که هر روز 5 رج رو در هفته اول ببافید و در هفته بعدی دو رج به رج قبلی اضافه کنید و خودتون مجاب کنید که اون هفته باید هر روز 7 رج رو به هر نحوه که شده ببافید.

با همین تمرین ساده خواهید دید که مدت زمان بافت فرشتون پایین اومده و عملکرد و سرعتتون افزایش پیدا کرده بعد از این تمرین هم به یک عدد واحد یعنی بالاترین عملکرد خود بعبارتی تعداد مشخص رج در روز رسیدید روی تقویم میتوانید زمان پایان تابلو فرش خودتون رو مشخص کنید و در همان زمان فرشتون رو به اتمام برسونید.

کلام آخر

در این پست شما با بیشتر فاکتورهای تاثیر گذار در مدت زمان اتمام تابلو فرش آشنا شدید و دید که چقدر آسون میشه این فاکتور ها رو در نظر گرفت و سرعت بافت رو افزایش و زمان بافت رو کاهش داد.

در این پست سعی شد تمام فاکتورهای مهم گفته بشه و چیزی از قلم نیوفته و همچنین امیدواریم این مقاله براتون مفید واقع بشه و ازش استفاده کنید.

حتما حتما حتما نظرتون رو درباره این مقاله و حتی تجربه های خودتون را برای ما زیر همین پست بنویسید چون خیلی برامون مفیده و همین نظرات و پیشنهادات شما باعث دلگرمی ما میشه و بهمون انرژی میده که ادامه بدیم و مقاله‌های بیشتری در سایت منتشر کنیم.

.

.

.

.

بافت سریع تابلو فرش، مدت زمان بافت فرش دستباف ابریشم، زمان بافت تابلو فرش، مدت زمان بافت فرش دستباف، تند بافی تابلو فرش، بافتن تابلو فرش چقدر طول میکشد، بافت فرش دستباف چقدر زمان میبرد، پایان بافت تابلو فرش، مدت زمان بافت تابلو فرش، شروع بافت تابلو فرش، مدت زمان بافت فرش 6 متری، فرش زمان، تابلو فرش ساعت

3.9 102 رای ها
امتیازدهی به مقاله
هزینه دوره آموزش قالیبافی 900 هزارتومن

فقط امروز با تخفیف 399 هزارتومن

پکیج کامل لوازم قالی بافی شامل کلیه لوازم قالی بافی

دارقالی، نخ و نقشه کامپیوتری تابلوفرش، نخ چله، پودضخیم، پود نازک، دفه، سیخ پودکشی، قلاب، هاف، تسمه

اشتراک در
اطلاع از
guest

56 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهشید
مهشید
4 سال قبل

سلام ممنون از سایت خوبتون
من میخوام از امروز تمرینی ک گفتین رو انجام بدم و برای هر رج از بافت تابلو فرشم زمان بزنم 😊🙏

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  مهشید

با سلام
خیلی عالیه بله با همین تمرین ساده خواهید دید که چقدر سرعت بافت شما بالا میره
ممنون از نظرتون

مریم
مریم
4 سال قبل

ولی من نمیتونم یه تعداد رج مشخص رو در روز بزنم
چون کار پیش میاد یا وقت نمیشه
مثلا یک روز 5 رج میزنم یک روز 3 رج
ولی این تمرینی ک شما گفتید رو میخوام انجام بدم ببینم میشه

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  مریم

با سلام

حتما این تمرین را انجام بدید قطعا نتیجه خواهید گرفت و بافت قالی شما در روز نظم مشخصی خواهد داشت
ممنون از نظرتون

پریناز الهی
پریناز الهی
4 سال قبل

انقدر به بافنده های تازه کار گیر ندید
خب خیلی از مسائل رو ازش اطلاع ندارن و نمیدونن

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  پریناز الهی

با سلام
بله حق با شماست چشم دیگه کمتر گیر میدیم و بیشتر مقاله تولید میکنیم که اطلاعاتشون بره بالا

زهرا
زهرا
4 سال قبل

سلام
واقعا تعداد رنگ خیلی تو سرعت بافت قالی تاثیر داره من یک نقشه ای رو میبافم 120 تا نخ داره و جاهای شلوغ نقشه ادم رو کلافه میکنه

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  زهرا

با سلام

بله درسته تعداد نخ بالا باعث کندی در بافت و پایین آمدن سرعت عمل هنگام بافت میشه

ممنون از نظرتون🌹🙏

نازنین بهادری
نازنین بهادری
4 سال قبل

ببخشید یک سوال
طرح های کامپیوتری تابلو فرش را همزمان میتوانند دو نفر ببافند؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل

با سلام
بله طرح های کامپیوتری تابلو فرشی مانند درع و نیم که گنجایش بافت دو نفر را دارد را میتوان دو نفری بافت ولی باید به این نکته توجه کنیم که هنگام چاپ نقشه کامپیوتری به شرکتی که ازش نخ ونقشه رو تهیه می کنید باید بگید که میخواهید دو نفری ببافید و نقشه کدبندی دونفره با تک نفره متفاوته
موفق باشید🌹🙏

فاطمه
فاطمه
4 سال قبل

سلام وقت بخیر من تازه دوروزه دارم ویدئو های شمارو نگاه میکنم البته خیلی چیزا یاد گرفتم و اما تو ویدئو هاتون آموزش ندادید چطور فرش رو از دارقالی بیاریم پایین و چطور شیرازه بزنیم. واینکه تو پکیج آموزشی شما نخهای رنگی مربوط به نقشه رو قرار ندادید یعنی تو ویوئو که مربوط به پکیج بود غیر از نقشه و نخ ضخیم و نازک و قیچی و دفه ونخ چله و دار 30 سانتی چیز دیگه ای نبود. اگه هاف و تسمه و نخ های رنگی مربوط به نقشه رو اضافه کنید عالی میشه. واینکه من اگه بخوام دارقالی بالاتر… بیشتر بخوانید

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
خیلی خوشحالیم که مطالب سایت ما برای شما مفید بوده
ما تو آموزش هامون هم گفتیم روی دارقالی شیرازه نزنید چون باعث جمع شدن فرش میشه بعد از اتمام پرداهت فرش شیرازه روی زمین زده میشه
فیلم آموزشی جدا کردن فرش از دارقالی رو هم بزودی داخل سایت منتشر میکنیم
داخل پکیج آموزش قالی بافی کلیه لوازم موجوده و شامل
( نخ و نقشه کامپیوتری، دارقالی، پود ضخیم و نازک، نخ چله، هاف، تسمه، قیچی، قلاب بافت، دفه، سیخ پودکشی)

حمیرا
حمیرا
4 سال قبل

سلام.من تازه میخوام‌آموزش ببینم .میخوام بدونم فرش دستبافت برای فروش بهتره یا تابلوفرش؟آیافرش دستبافت به زمانش میارزه؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  حمیرا

با سلام
در واقع فرش دستباف با تابلو فرش یکیه ولی برای فروش بهتره طرح های زیرپایی و یا تابلو فرش های طرح فرانسوی و اروپایی پیشنهاد میشه
برای دیدن طرح ها میتونید به کانال آلبوم طرح هامون مراجعه کنید: https://t.me/carpetm_ir_album

علی
علی
4 سال قبل

اینجانب با مدرک کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه صنعتی اصفهان و 7 سال سابقه کار در صنعت و 3 سال سابقه تدریس دانشگاهی
به این رشته واقعا علاقه مند شدم…
امیدوارم بتونم از پسش بر بیام

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  علی

با سلام
انشالله که موفق میشین 😊👌🙏

فهیمه
فهیمه
4 سال قبل

با سلام
من چند جلسه میشه که میرم آموزشگاه قالی بافی
خیلی عجله دارم تو خونه شروع به بافت کنم 😊
از مطالبتون استفاده کردم خیلی عالیه
حیف بعضی کلیپا دانلود نمیشه
امیدوارم من و همه کسانی که هم علاقه دارن و هم احتیاج به این کار خونگی موفق باشن
برای شما دوست عزیز هم ارزوی موفقیت و سربلندی نزد پروردگار رو دارم

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  فهیمه

سلام
خیلی خوشحالیم که براتون مفید مواقع شده و تونستین از آموزش ها استفاده کنین😊🌹🙏
ویدیوهای برای دانلود هیچ مشکلی ندارن و همشون به راحتی دانلود میشن

س
س
4 سال قبل

سلام من یه تابلو فرش مینیاتور دارم می بافم تعداد رنگهاش 128 رنگ هست کلک وابریشم 480 رج داره و700 گره هر کاری میکنم کمتر از یک ساعت ونیم زودتر نمی تونم یه رج را کامل کنم لطفا راهنمایی کنید

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  س

سلام
راهکارهای نوشته شده داخل این مقاله رو رعایت کنید قطعا سرعت بافتتون زیاد خواهید شد🌹🙏

سحر
سحر
4 سال قبل

چطور اسم داخل تابلو فرش ببافیم ؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  سحر

سلام
باید توسط طراح بروی نقشه کشیده بشه بعد شما بتونید روی قالی پیاده کنید

فریبا
فریبا
4 سال قبل

سلام تابلو فرشم 500*442با رجشمار 50 سومین کارم هست پود نازک رو خیلی خوب میزنم طوری که با ناخن بالا میاد ولی نمی دونم چرا بالا زدگی دارم یعنی هر 25رج که باید 3/5سانت بشه بیشتر میشه پیچ سردار رو هم سفت کردم مربی ام گفته میتونم در هر 10 رج دو رج رو پود نازک نزنم اینکار رو هم کردم مشکلم حل نشد به نظر شما عیب کارم کجاست

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  فریبا

سلام
به احتمال زیاد پود نازک رو خیلی سفت میگرین و یا پود ضخیم خیلی ضخیمه پود ضخیم رو عوض کنید و یکم نازکترش رو انتخاب کنید

زهرا
زهرا
4 سال قبل

سلام من هم تازه كارم و وقتي گره رو مي برم اگر بخوام سر هر گره با دو انگشت گره رو بكشم تا صاف بشه خيلي وقت گيره و اگر هم اينكار رو نكنم گره ها به سمت راست متمايل ميشه در مقاله اي خواندم كه اخر هر رج گره ها را با دو انگشت بكشيم تا مستقيم در ساختار فرش قرار بگيرد ولي اينكار هم درد سر دار چون نخ پشم ٤ لا هستش و روي هم مي افته و پيدا كردن دو سر گره وقت گير است لطفا مرا راهنمايي بفرماييد مچكرم

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
4 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
زیاد رو این قضیه حساس نباشین سمت راست متمایل بشه یا نه زیاد فرقی نمیکنه و ایرادی نداره

محمد تقی سلطانی اول
محمد تقی سلطانی اول
4 سال قبل
پاسخ به  زهرا

سلام این که یه جا گفته میشه که بعد از اتمام بافت رج گره ها را بکشید درسته اما به خیلی مسائل مربوط است همین که هر گره رو با دو سر مساوی خوب پایین میکشی و بعد برش میزنی کفایت میکنه خیلی بهتره بعد از هر رج که بافته شد ، یه نگاهی به پشت قالی بیندازی تا از کیفیت بافت مطمئن باشی و به مرور که از کیفیت کارت مطمئن شدی دیگه همه ی مختصات کار و درست و غلط دستت میاد . به جایی باید برسی که بتونی تمام نقشهای قالی رو تو ذهنت تصور کنی .… بیشتر بخوانید

آرزو شیرزاد
آرزو شیرزاد
4 سال قبل

سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون واقعا کمک میکنه به بافنده برای بهتر شدن جذاب بودن مطالب انشالله که بتونیم مطالب بیشتری رو از شما یاد بگیریم
من یه نقشه نصفه نیمه داشتم فراموش کردم که کدوم رج و کدوم رنگ هستم با اون مطلبی که از شما خوندم که سانتی متر زده شده فکر کنم بتونم پیدا کنم رج گم شده

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
3 سال قبل
پاسخ به  آرزو شیرزاد

سلام
خیلی خوشحالیم که برای شما مفید بوده🌹🙏

ارغوان
ارغوان
3 سال قبل

سلام و خدا قوت. نخ و نقشه تابلو فرش رجشمار 60 از کجا میتونیم تهیه کنیم؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
3 سال قبل
پاسخ به  ارغوان

سلام خیلی ممنون
با شماره زیر در ارتباط باشید راهنماییتون کنن
02632221427

صدیقه
صدیقه
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
میخوام فرش تمام ابریشم ببافم و تا الان هم 5 تا تابلو فرش چله ابریشم و 2 تا فرش بافتم ولی تا حالا تجربه تمام ابریشم رو نداشتم بنظر شما میتونم ببافم یا احتیاج به آموزش دارم ؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
3 سال قبل
پاسخ به  صدیقه

سلام وقتتون بخیر خانم صدیقه
حتما میتونید هیچ فرقی جز جنس نخ تو بافت نداره

فرشته
فرشته
3 سال قبل

سلام.آیابا بچه یکسالو نیمه میشه تابلو فرش 1500رج بافت؟.تابلو فرش 850گره با1500رج فرانسوی طرح جشن فرت برای یه بافنده چقدر دستمزد؟

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
3 سال قبل
پاسخ به  فرشته

سلام
این برمیگرده به توانایی ککودک شما که آیا قادر به بافت هست یا خیر دستمزدها هم متغییر هست و بستگی دارد چه بافنده (مبتدی، بافنده ماهر، استادکار) آن را ببافد

امین
امین
3 سال قبل

آموزشی لازم دیدم بعداز 27 سال کار بدم برای محاسبه زمان مدت زمان بافت یک فرش معمولی که از 6 رنگ استفاده شده باشد و نقشه ساده و بسیار کم کاری دارد هر گره 3.7 ثانیه زمان میبرد فرض بر خوانده شدن نقشه می باشد در صورت دیدن نقشه و انتخاب گره این زمان بیست ثانیه طول میکشد پس در یک فرش پر کار با همان تعداد رنگ متوسط 5 ثانیه زمان میبرد تعداد رنگها بالا برود مانند تابلو فرش تا دوبرابر زمان میبرد که به 10 ثانیه در هرگره نیز میرسد پس در یک تابلو فرش با تعداد رنگ… بیشتر بخوانید

هنرکده محمدی
هنرکده محمدی
3 سال قبل
پاسخ به  امین

سلام آقای امین
خیلی ممنونیم از شما که تجربه گران بهای خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. 🌹🙏😊

مهسا
مهسا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر من میخام برنامه نقشه خوان داخل گوشیم نصب کنم چطور میتونم
اخه چنتا نصب کردم ولی نمیدونم جطور تقشه رو اضافه کنم؟؟؟؟

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام. در بحث رج شماری داخل نقشه نوشته 47 و از نظر ابعاد طولی درسته. ولی از بعد عرض 690گره در هشتاد و دو سانت زده میشه که میشه حدودا 60رج. الان تابلو فرشی که دارم می بافم بلاخره چند رج محسوب میشه. تشکر

علی
علی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید آیا خواندن نقشه کد بندی شده زمان بیشتری را نمی‌خواهد نسبت به نقشه های قدیمی؟

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

با سلام. برای اغاز یک تولیدی کوچک تابلو فرش میخواستم بپرسم یک بافنده ماهر در طول روز و به طور میانگین چند رج یا چند گره میتواند بزند؟مثلا با 100رنگ
با تشکر

ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام.
نخ گره ها در تابلو فرش چند سانت باشد که هم نخ کم نیاد هم تابلو فرش برجسته باشه؟
و اینکه دستمزد بافنده ماهر با حداقل 3 یا 5 سال سابقه و 100یا 140 رنگ هر گره یا رج چقدر است؟

ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام تابلوفرش 70.100سانت با 100رنگ یا130 رنگ برای بافنده ماهرچندروز طول میکشد؟
چله کشی با دست بهتراست یا دستگاه؟
چه تابلوهایی فروش بهتری دارند؟
برای تابلو فرش چه ابعادی خوش فروش تر میباشد؟
باتشکر

نظیری
نظیری
2 سال قبل

سلام ما میخواهیم یک فرش کدبندی شده ببافیم چون تازه کاریم میخواهیم تعداد رنگهایش کمتر باشد

لطفا راهنمایی کنید. ممنون

یاسمن
یاسمن
2 سال قبل

سلام من نشسته فرش میبافم الان چند وقته گردنم درد میگیره میشه ی راهکار بگین انجام بدم ک رفع بشه

پرنیان
پرنیان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه تابلو فرش ۵۲۵ لایه و ۳۶۰ گره دارم میبافم هزینه‌ بافتش چقدره من گفتن ۱‌میلیون ؟؟؟

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط پرنیان
فرهان
فرهان
1 سال قبل

سلام لطفا کمکم کنید
ی تابلو فرش ابریشمی دارم ک 3ساله دست ب دست چرخیده الان آوردم ک خودم ببافم آخراشه یعنی بیشتر از نصف بافته شده ولی تار فرش خیلی جاها ضعیف و کنده شده انگار پوسیده چون بد دفه زدن چیکار کنم چطور درست کنم
09353719114
لطفا راهنماییم کنین خیلی نیاز دارم ببافمو بفروشم

اسکرول به بالا
Open chat
سوالی درباره پکیج آموزش دارید بپرسید؟
سلام
اگر در مورد پکیج های آموزشی سوالی دارید بپرسید؟ در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد