قالی بافی در آپارتمان و منزل امکان پذیر است؟

قالی بافی در آپارتمان

قالی بافی در آپارتمان می شود یا خیر؟ اگر شما هم قصد دارید در آپارتمان و یا منزل خود قالی بافی کنید و نگران این موضوع هستید که برای همسایگان خود مبادا با قالی بافی مزاحمت ایجاد کنید. بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چون قراره این موضوع را باز کنیم و راهکارهایی را بهتون پیشنهاد کنیم تا بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان خود قالی بافی در آپارتمان را تجربه کنید.

 

قالی بافی در آپارتمان

قالی بافی جزء آن دسته از هنرها و شغل هایی است که در منزل میتوانید انجام دهید و قالیبافی کنید و مناسب برای علاقه مندانی است که شرایط کار در خارج از خانه را ندارند و یا دوست دارند در منزلشان اینکار را انجام دهند.

اما مهمترین دغدغه هر هنرجویی برای قالی بافی این است که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نکند. بعلت اینکه بیشتر خانه آپارتمانی هستند و با کوچکترین حرکتی صدا ایجاد می شود و اگر دیوار ها عایق مناسبی نداشته باشند باعث انتقال صدا به سایر واحدهای می شود.

از آنجایی که وقتی فیلم های قالی بافی را در تلویزیون و یا جایی دیده باشیم همراه با صدای دفه زدن است که به صورت کوبش انجام می شود. و این حرکت بعد از هر رج باید عمل دفه زنی انجام شود.

و بر فرض مثال شما اگر روزی بخواهید 10 رج قالی بافی کنید برای هر رج بافت باید یکبار پودکشی ضخیم و یکبار پودکشی نازک را انجام دهید که برای هر دو عمل نیاز به دفه زنی است.

به عبارتی هر چند دقیقه و یا ساعت و تا اخر روز کاری 20 بار دفه شما به صدا در می آیید و اگر این صدا به واحدهای دیگر ساختمان منتقل شود میتواند برای همسایگان شما سرسام آورم باشد و صدای دفه مانند این است که به دیوار میخ بکوبید و از طریق همسایه ها شما شاکی شده و از مزاحمت ایجاد شده شکایت کنند.

ادامه مطلب  پرداخت تابلو فرش چیست؟ 🧐 نحوه پرداخت تابلو فرش چگونه است؟

قالی بافی در منزل

اما ویدئوهایی که شما در تلویزیون و یا مستند قالی بافی دیده اید برای دارقالی های بزرگ با دفه های بزرگ در اندازه های فرش های 6 متری و 12 متری است.

در نتیجه بهتون پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید قالی هایی در ابعاد 6 متری و 12 متری ببافید قطعا آپارتمان گزینه مناسبی برای بافت نیست و شما باید در یک منزل ویلایی و یا در یک کارگاه قالی بافی اینکار را انجام دهید.

اما اگر قصد بافت یک تابلو فرش تا انداز یک متر را دارید با خیال راحت ابزار و وسایل قالی بافی را خرید کنید و با خیال راحت قالی بافی در آپارتمان را انجام دهید.

آیا تابلو فرش میتوان در آپارتمان بافت؟

جواب این سوال بله است.

شما اگر قصد بافت یک تابلو فرش هستید به راحتی میتوانید نخ و نقشه و ابزار لازم را تهیه و شروع به بافت کنید.

الان مثل قدیم نیست که دارهای قالی بصورت چوبی باشد و با هربار دفه زدن صدای دفه در داخل دار بپیچید و صدا را چند برابر کند و انتقال دهد.

دارقالی های موجود الان از جنس آهن بوده  و با دفه زدن صدای زیادی را تولید نمی کنند و همچنین به دلیل کوچک بودن دارقالی و همچنین دفه های کوچک صدای زیادی تولید نمی شود و با قالی بافی تابلو فرش هیچ مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نمی کنید.

قالی بافی در آپارتمان

و به دلیل کوچک بودن و قابل جابجایی بودن دار قالی میتوانید دار قالی را به دیواری از خانه تکیه دهید که رو به اتاق دیگرتان باشد و به دیواری که با همسایه شما مشترک است تکیه ندهید.

ادامه مطلب  مدت زمان بافت تابلو فرش چقدر است؟ + 8 راهکار بافت سریع تابلو فرش

راهکارهای کاهش صدای دفه زدن چیست؟

اگر میخواهید همان صدای بسیار کمه دفه هم منتقل نشود راهکارهایی وجود دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم.

اولین راهکار را در بالا گفتیم که به دیوار مشترک با هم واحدی خود دارقالی را تکیه ندهید و در کنار یکی از دیوارهای اتاق خود بگذارید و شروع به قالی بافی کنید.

 

راهکار بعدی استقاده از پتو است! بله شما به راحتی میتوانید از یک پتو را چند لایه کنید و در زیر دار قالی قرار دهید تا از صدای دفه کاهش پیدا کند و صدایی به واحد پایین منتقل نشود. پتو به دلیل داشتن پرز عایق مناسبی برای کاهش صدا است و با این کار صدا دفه زدن را به حداقل می رسانید و مزاحمتی برای همسایه پایینی ایجاد نمی کنید.

قالی بافی در منزل

راهکار سوم برای کسانی است که مجبورند دار قالی را به دیواری که با همسایه مشترک است تکیه دهید برای جلوگیری از ایجاد صدا برای واحد کنار میتوانید دوباره از پتو و یا پارچه استفاده کنید و دو تا گوشه دار قالی را با پتو و یا پارچه پوشش دهید و به کاهش صدا کمک کنید تا صدایی به واحد کناری منتقل نشود و هم شما با خیال راحت قالی بافی کنید در آپارتمان و هم مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نشود.

کلام آخر

خیلی از شما ممتونیم که تا اینجای مقاله با ما همراه بوده اید و امیدواریم که راهکارهای گفته شده برای شما کاربردی بوده باشه و توانسته باشین استفاده لازم را ببرید. و البته جا دارد یکبار دیگر اشاره کنیم که قالی بافی در ابعاد تابلو فرش مزاحمتی برای همسایه ایجاد نمی کند و شما بدون ایجاد مزاحمت میتوانید قالی بافی در آپارتمان را انجام دهید.

ادامه مطلب  دستمزد قالی بافی 🧐 [نحوه محاسبه دستمزد قالی بافی 1400]

پس اگر شما هم جزو آن دسته از هنردوستانی هستید که به قالی بافی  علاقه دارید و در آپارتمان زندگی میکنید و دغدغه شروع نکردنتون ایجاد مزاحمت برای همسایه ها بود ما مشکل شما را حل کردیم و با خیال راحت میتوانید شروع کنید.

اگر نمی دانید از کجا و چجوری قالی بافی را شروع کنید باید بهتون بگم که نیاز به هیچ هزینه اضافی برای گذراندن دوره های قالی بافی نیستید چون ما 0 تا 100 قالی بافی را به صورت رایگان و بصورت ویدئو در سایت قرار دادیم که قدم به قدم و خیلی ساده میتوانید با کمک های فیلم های آموزش قالی بافی هنرکده محمدی در 6 جلسه  قالی بافی را بصورت رایگان یاد بگرید پس بهتون پیشنهاد میکنیم همین حالا شروع کنید. اولین قسمت آموزش قالی بافی

شما هم اگر تجربه ای در زمینه قالی بافی در آپارتمان دارید خوشحال می شویم با ما و دیگر هنرجوها زیر همین مقاله بنویسید تا بتوانیم از اطلاعات همدیگر استفاده کنیم. اگر سوالی هم در رابطه با قالی بافی در آپارتمان دارید برایمان زیر همین مقاله بنویسید تا در اسرع وقت شما را راهنمای کنیم.

.

.

.

.

.

.

.

قالی بافی در آپارتمان، قالیبافی در آپارتمان، قالی بافی در منزل، قالی بافی در خانه، قالیبافی در خانه، فرش بافی در منزل، بافت قالی در منزل، فرش بافی در خانه، قالیبافی در منزل، تابلوفرش قالی بافی در منزل، کار قالی بافی در منزل، تآبلو فرش قالی بافی در منزل، بافت فرش در منزل، اموزش بافت تابلو فرش در خانه، تابلو فرش بافی در منزل

4 54 رای ها
امتیازدهی به مقاله
هزینه دوره آموزش قالیبافی 900 هزارتومن

فقط امروز با تخفیف 399 هزارتومن

پکیج کامل لوازم قالی بافی شامل کلیه لوازم قالی بافی

دارقالی، نخ و نقشه کامپیوتری تابلوفرش، نخ چله، پودضخیم، پود نازک، دفه، سیخ پودکشی، قلاب، هاف، تسمه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Simin
Simin
1 سال قبل

سلام، لطف کنید و اطلاعاتی در مورد تابلو فرش ماشینی بدید که آیا می شه تو خونه کار کرد، و آیا دار قالی تابلو فرش ماشینی هم می شه خرید؟

حمیده
حمیده
10 ماه قبل

سلام من قبلا تابلو فرش بافتم‌ با نخ مرینوس ولی الان قصد بافت قالیچه یک متری ابریشمی را دارم آیا با بافت تابلویی متفاوت است؟
زمان تقریبی بافت آن چقدر است؟ ممنون مبشم جواب دهید

اسکرول به بالا
Open chat
سوالی درباره پکیج آموزش دارید بپرسید؟
سلام
اگر در مورد پکیج های آموزشی سوالی دارید بپرسید؟ در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد